Hulpmiddelen: Wanneer verleiden misleiden wordt..

Deze week konden we op televisie bij Tros Radar zien hoe leveranciers van hoortoestellen een loopje nemen met hun cliënten.

Momenteel zijn er ongeveer 1,4 miljoen slechthorenden in Nederland. Ongeveer de helft daarvan heeft nog geen gehoorapparaat. Een flink aantal potentiële kopers, dus hoortoestellen zijn big business. De grote spelers kent u al, want ook u ontkomt niet aan hun marketingmachine. Heel Nederland moet naar hun hoorwinkel komen!

Aan u, als consument, de taak om de audicien te vinden die zijn werk met passie doet en die werkt aan een gezonde bedrijfsvoering met tevreden klanten die voor een degelijke dienst een fair tarief betalen.

Naast hoortoestellen kennen we veel meer voorzieningen waarmee een handicap geheel of ten dele gecompenseerd kan worden. Van eenvoudige toiletverhogers en douchestoelen tot complexe sta-op-bedden en ook scootmobielen. Bij het gebruik ervan is het zelfstandig functioneren, en hiermee het persoonlijk welzijn, enorm gebaat. Door de terugtredende overheid moeten gebruikers van hulpmiddelen steeds vaker de aanschaf zelf bekostigen.

Zorgdrager Zitadviseurs in Delft is actief in de wereld van de noodgedwongen veelzitters. Door de zeer intensieve samenwerking met eerstelijns-zorgverlening en zorgverzekeraars hebben we veel ervaring in het adviseren en leveren van hulpmiddelen aan veelzitters.

Ook in onze branche neemt de windhandel toe. We zien steeds meer stomme marketing-fratsen: goedkoop lijkende financieringen (0% rente!) of grof geld bieden voor uw oude stoel. Ze lokken de onwetende consument naar winkels waar vakkennis vaak ver te zoeken is. Het draait dan slechts om omzetgedreven pushverkoop.

Wij van Zorgdrager vinden dat aan argeloze veelzitters veel te vaak fout zitmeubilair verkocht wordt.Met alle medische, financiële en emotionele consequenties van dien. Een stoel verkopen is een vak.

Aan u, als veelzitter, mantelzorger of professioneel zorgverlener de taak om de échte zitspecialist te vinden die zijn werk met passie doet. Die werkt aan een gezonde bedrijfsvoering. Met écht tevreden klanten die voor een degelijke dienst een fair tarief betalen.

Comments are closed.